Krytyk kultury, recenzent teatralny, filmowy i muzyczny, felietonista. Scenarzysta i reżyser filmów krótkometrażowych, spektakli teatralnych i widowisk muzycznych. Pomysłodawca i autor koncepcji programowej Kongresu Kultury Pomorskiej.
Recenzent pomorskich wydarzeń artystycznych. Autor kilkuset artykułów publikowanych na łamach czasopism i wortali internetowych. Porusza w nich nieoczywiste tematy, nie stroniąc od krytycznych uwag. Redaktor wortalu Pomorze Kultury, aktywista Fundacji Pomysłodalnia. Pomysłodawca i koordynator wielu akcji i projektów społecznych, edukacyjnych i kulturalnych, moderator i prowadzący wielu debat i dyskusji.
Spektakl teatralny „Oczyszczony” (tytuł roboczy „Tożsamość”) stawia trudne, nieraz prowokacyjne pytania. O czym rozmawialiby w Gdańsku Rudolf Spanner i Gunther von Hagens, gdyby doszło do takiego spotkania? Jak należy rozmawiać dzisiaj o napięciach polsko-niemieckich? Które tematy z trudnej historii Gdańska są niesprawiedliwie zapomniane i zasługują na ujawnienie i ocenę? Jakie są granice artystycznej i naukowej wolności? Co jest dzisiaj przekroczeniem strefy sacrum związanej z ludzkim ciałem?
Napisanie scenariusza autor poprzedził licznymi kwerendami między innymi w Instytucie Pamięci Narodowej w Gdańsku, a dotyczyły one Rudolfa Spannera – odznaczonego Krzyżem Żelaznym II klasy za udział w I wojnie światowej, patologa i profesora medycyny w Gdańsku w Instytucie Anatomicznym Akademii Medycznej, którego był dyrektorem i ordynatorem. Członek NSDAP, nominowany do Nagrody Nobla w 1939 roku w dziedzinie medycyny lub fizjologii, po wojnie uzyskał status „entlastet” (oczyszczony). Związany z bardzo kontrowersyjną sprawą „mydła z ludzi” z okresu II wojny światowej, której początek medialny nadała Zofia Nałkowska w „Klinice profesora Spannera” ze zbioru „Medaliony”, wydanym po raz pierwszy w 1946 roku.
Fot. Bartosz Hervy