Urodził się w roku 1954 w Gdańsku, mieszka w Sopocie. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego. Poeta, dramaturg, krytyk literacki i teatralny, tłumacz, wydawca, wykładowca uniwersytecki (gościnnie), obecnie urzędnik samorządowy (dyrektor Departamentu Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego). Wieloletni kierownik literacki Teatru „Wybrzeże” (1977-1991). W latach 1993-1996 i 2005-2006 prezes Oddziału Gdańskiego Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.
Jest autorem 7 tomów wierszy:
Czyli ja Warszawa 1976, Płonące biblioteki Gdańsk 1978, Ptak w sieci dalekopisu Gdańsk 1980, Geografia Kraków 1983, Powitanie jesieni Kraków 1987, Ciemna niedziela. Wiersze i poematy wybrane Kraków 1993; Sztandar z ortalionu. Tylko wiersze Gdańsk 2004.
10 sztuk teatralnych:
Wieloryb (1979), Podróż do krańca mapy (1980/1996), Wysocki (1983), Stąd do Ameryki (1988), Farsa z ograniczoną odpowiedzialnością (1993), Było sobie kiedyś miasto (1994) wg prozy Güntera Grassa, Żyj, Danielu (1996), Historie zakulisowe (1999) wg Antoniego Czechowa, Witajcie w roku 20002! (2000), Dobry adres (2004)
3 powieści kryminalnych:
Bardzo długi czerwiec, Serce w klatce, Gwiazdy spadają w sierpniu (wszystkie wydane pod pseudonimem Witold Biengo), oraz leksykonu Kto jest kim w „Trylogii” Henryka Sienkiewicza, a także innych książek, tekstów krytycznych i publicystycznych.
Sztuki teatralne i przekłady Zawistowskiego były grane na scenach Teatru Wybrzeże w Gdańsku, Teatru Kameralnego w Sopocie, Teatru Współczesnego w Szczecinie, Teatru Polskiego w Szczecinie, Teatru im. Słowackiego w Krakowie, Teatru Nowego w Poznaniu, Teatru Nowego w Łodzi, a także w Teatrze TVP – w reżyserii m.in. Izabelli Cywińskiej, Krzysztofa Babickiego, Mikołaja Grabowskiego, Tadeusza Nyczka, Ryszarda Majora, Marka Okopińskiego, Zbigniewa Zapasiewicza, Waldemara Krzystka.
Wspólnie z Anną Czekanowicz jest również Zawistowski autorem serialu-rzeki Radia Gdańsk Ulica Kwietna, a także – już samodzielnie – innych słuchowisk radiowych i programów telewizyjnych. W latach 2011-2020 Radio Gdańsk emitowało jego cotygodniowe gawędy historyczne (Czego nie ma w Trylogii Henryka Sienkiewicza), a także omówienia nowości literackich.