Ten materiał pochodzi z archiwum portalu

Zachowaliśmy archiwalne materiały z naszego portalu, aby umożliwić ich przeszukiwanie. Nie możemy jednak zagwarantować, że zamieszczone w tekście odsyłacze będą działały prawidłowo oraz że treści będą zgodne ze standardami dostępności cyfrowej. Jeżeli znalazłeś niedziałający odnośnik albo potrzebujesz pomocy w odczytaniu treści prosimy o kontakt pod adresem redakcja@pomorskie.eu

Wiadomości
Prezentacja kultury Izraela na najwyższym poziomie. Co będzie się działo podczas Tygodnia Izraelskiego w Szekspirowskim?

Prezentacja kultury Izraela na najwyższym poziomie. Co będzie się działo podczas Tygodnia Izraelskiego w Szekspirowskim?

Kobieta pomalowana farbą, scena ze spektaklu „Memo".

Spektakle teatru tańca, performensy m.in. premiera jednej z wiodących scen tanecznych Kamea Dance Company, koncerty, wystawy, przegląd filmów, gotowanie na żywo oraz spotkania poświęcone współczesnej kulturze i obyczajom, a nawet młodemu biznesowi odbędą się w ramach cyklu Teatry Europy. Gdański Teatr Szekspirowski zaprasza na Tydzień Izraelski, który rozpocznie się 30 sierpnia i potrwa do 3 września 2018 r.

 

Cykl Teatry Europy organizowany jest od 2014 r. przez Gdański Teatr Szekspirowski i Fundację Theatrum Gedanense. Poprzednio odbyły się tygodnie: brytyjski, flamandzki, gruziński, rumuński, niemiecki, ukraiński i litewski.

 „Mnemosyne” – Kamea Dance Company, Izrael

  • 30 sierpnia 2018 r., czwartek, godz. 19.00, czas: 60 min
  • miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski

Wspomnienia budują i niszczą, prześladują, ale też przemijają… –Skąd przyszedłem i gdzie dojdę? Gdzie przynależę? – pytają twórcy spektaklu. Pamięć to kod do odczytania spektaklu. Jego tytuł pochodzi od greckiej bogini – uosobienia pamięci, matki muz olimpijskich, których ojcem był Zeus. „Mnemosyne” z choreografią Tamira Ginza, którego premiera odbyła się w kwietniu 2018 roku, stanowi zwieńczenie 15-letniej pracy Kamea Dance Company, uznawanego za jeden z najwybitniejszych teatrów tańca na świecie. Spektakl dotyka istoty kolektywnej tożsamości, wspólnoty i dziedzictwa, ceremonii oraz rytuałów, które stoją w sprzeczności z tożsamością jednostki, kształtowaną przez indywidualne wspomnienia.

  • choreografia: Tamir Ginz
  • oryginalna muzyka: Avi Belleli
  • konsultacja dramaturgiczna: Yoav Michaeli
  • kostiumy: Inbal Ben Zaken
  • scenografia: Adam Keller
  • reżyseria światła: Shay Yehudai
  • występują: Ofek Admoni, Ayelet Alfo, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, Tom David, Lorris Eichinger, Noam Ephron, Eddy Hersaut Calazel, Einav Kringel,  Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson.

Bilety:

  • strefa A: 60 zł – normalny, 50 zł – ulgowy
  • strefa B: 50 zł – normalny, 40 zł – ulgowy
  • strefa C: 45 zł – normalny, 35 zł – ulgowy

 

„Carmina Burana” – Kamea Dance Company, Izrael

  • 31 sierpnia 2018 r., piątek, godz. 19.00, czas1 h 10 min
  • miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
  • dla widzów powyżej 16 r. ż.

Legendarna muzyka Carla Orffa w interpretacji twórcy Kamea Dance Company Tamira Ginza to rytuał zmysłów, miłości i erotyki. Taniec, choć abstrakcyjny, interpretuje znane utwory w nowoczesny sposób. Trzynastu tancerzy celebruje młodość, pożądanie i piękno fizycznego ruchu w ekscytującym, wibrującym i dzikim widowisku.

– Warta podkreślenia jest zasługa zespołu w stworzeniu dzieła, które łączy styl neoklasyczny z tańcem współczesnym, czego tak brakuje większości izraelskich zespołów tanecznych – mówi Shelly Kling, Globusy

choreografia: Tamir Ginz

  • muzyka: „Carmina Burana” Carla Orffa
  • projekty kostiumów: Rakefet Levi
  • reżyseria światła: Shay Yehudai
  • występują: Ofek Admoni, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, Noa Dahan, Tom David, Lorris Eichinger, Eldar Elgrably, Noam Ephron, Einav Kringel, Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson.

Bilety:

  • strefa A: 60 zł – normalny, 50 zł – ulgowy
  • strefa B: 50 zł – normalny, 40 zł – ulgowy
  • strefa C: 45 zł – normalny, 35 zł – ulgowy

 

„Gulliver” – HaZira Performance Art Arena, Izrael

  • na podstawie powieści Jonathana Swifta
  • 1 września 2018 r., sobota, godz. 19.00
  • miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski

Spektakl na aktora, kamerę, garść obrazów i zalaną wodą scenę. Guliwer powraca do domu po morskich podróżach i izoluje się od świata. Odmawia spotkań z ludźmi, rozmawia tylko z dwoma końmi, które zakupił, i rozmyśla nad ludzką naturą. Po pięciu latach odosobnienia odbywa pierwszą rozmowę z żoną, opowiadając jej swoją historię. Teraz zaprasza do słuchania również ciebie. Nim usłyszysz tę opowieść od kogokolwiek innego. Wyprodukowana przez HaZira Performance Art Arena i wyreżyserowana przez Zvi Sahara adaptacja słynnej powieści skupia się na mniej znanej stronie dzieła Swifta – niezmiennym okrucieństwie społeczeństwa.

  • adaptacja, reżyseria i wykonanie: Zvi Sahar PuppetCinema
  • partnerzy na scenie: Chihiro Ishiyama,Yuval Fingerman, Lee Lorian
  • kompozytor i wykonawca muzyki na żywo: Gai Sherf
  • scenografia: Nili Dvir
  • reżyseria światła: Ofer Laufer
  • dyrektor artystyczny: Amit Drori
  • asystenci reżysera: Dani Halifa, Dany Kinreich
  • dźwięk: Amir Meir
  • produkcja: HaZira Performance Art Arena

Bilety:

  • strefa A: 50 zł – normalny, 40 zł – ulgowy
  • strefa B: 40 zł – normalny, 30 zł – ulgowy
  • strefa C: 35 zł – normalny, 25 zł – ulgowy

 

„Two Room Apartment”

  • reżyseria i choreografia: Niv Oren i Laor Sheinfield, Izrael
  • 2 września 2018 r., niedziela, godz. 19.00, czas:50 min
  • dla widzów powyżej 18 r.ż.

Przez ponad rok Niv i Oren przygotowywali własną wersję choreografii „Two Room Apartment” Liata Drora i Nira Ben-Gala, której premiera była w Izraelu w 1987 r. Spektakl-performans, który stworzyli, wykorzystuje prosty język taneczny i minimalistyczną estetykę. Bada pojęcie życia jako struktury, w ramach której występują precyzyjne, prawie kompulsywnie powtarzane zwyczaje i zachowania. To pojęcie jest głęboko eksplorowane poprzez różnorodne odniesienia, zaczynając od narodu, wojska i rodziny, a kończąc na intymnej relacji pomiędzy kochankami oraz relacji z samym sobą. W „Two Room Apartment”  mamy do czynienia z dwoma zupełnie różnymi definicjami granic. Z jednej strony chodzi o fizycznie materialne granice, takie jak granice pomiędzy dwoma państwami, czy dwoma pokojami. Z drugiej zaś – artyści odkrywają własne granice – granice osobistych możliwości i poczucia moralności, które sami sobie wyznaczamy. „Two Room Apartment” uważany jest za milowy krok w rozwoju niezależnej izraelskiej choreografii. Spektakl spotkał się z międzynarodowym uznaniem i otrzymał wiele nagród, m.in. na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Bagnolet w Paryżu.

  • choreografia i wykonanie: Niv Sheinfeld i Oren Laor
  • na podstawie realizacji Liata Drora & Nira Bena Gala z 1987 roku.
  • muzyka: Ori Vidislavski, Elton John, Vains of Jenna
  • konsultant artystyczny: Keren Levi
  • reżyseria światła: Netta Koren, Wil Frikken
  • rysunki: Ruth Gwily
  • zdjęcia: Gadi Dagon

Bilety:

  • 40 zł – normalny
  • 30 zł – ulgowy

 

„Memo”

  • reżyseria i choreografia: Anat Grigorio, Izrael
  • 3 września 2018 r., poniedziałek, godz. 19.00, czas: 60 min
  • miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski

Ruch i muzyka na żywo przepisane na język wydarzenia opartego o interakcję z widzami. „Memo” dotyczy ewolucji naszych wspomnień. Czy naprawdę możemy wybrać, co z tego, co na nas wpływa, zostanie w nas na zawsze? Czy naprawdę możemy zignorować ślady życia i historii? Czy możemy je usunąć? Czy mamy wolny wybór? Tym samym Anat Grigorio bada niezwykle wybuchową materię, jaką jest nasza własna historia, która staje się naszą osobowością. To jednocześnie zaproszenie w stronę publiczności, by poprzez grawerowanie/oznaczanie/stemplowanie ciała performerki słowami i myślami bezpośrednio wpływała na jej zachowanie i ruch. Co po tym pozostanie i jak na nią wpłynie? Co zostanie wymazane, a co zyska nowe znaczenie?

Anat Grigorio Dance Projects łączy taniec współczesny z teatrem fizycznym, tworząc multidyscyplinarne dzieła sztuki we współpracy z artystami z całego świata. Projekty Anat oparte są na nieustannym badaniu ludzkiego ciała poprzez naturalną zmysłowość, kryjącą się w prostych, przyziemnych czynnościach, a zakorzenione w ciągłym odkrywaniu źródeł ludzkich zachowań, świadomości, ograniczeń, pełnionych ról, a także wpływów, jakie wywieramy na siebie nawzajem.

  • koncept, choreografia i performans: Anat Grigorio
  • podkład muzyczny i muzyka na żywo: Noam Helfer
  • muzyka: Omar A. Rodrigues – Lopez, Around Knuckle White Tile
  • reżyseria światła: Chris Duncan
  • kostiumy: we współpracy z Etty Hillesum Israeli Youth Theatre
  • projekt kostiumów: Diana Leibovici, Shachar Arazi, Adar Gatenyo pod kierownictwem Liron Jul Minkin
  • drewniane tulipany: Julian Ashkenazi
  • fotografie: Gadi Dagon , Ira Anner
  • projekty graficzne: Ben Bejerano
  • asystent produkcji: Alex Oudi

„Memo” powstał w 2015 roku dzięki wsparciu Izraelskiego Ministerstwa Kultury Edukacji
i Sportu oraz Fundacji Rabinowitz.

 

Gdańsk oczami izraelskich blogerów

Kuchnia izraelska

Kultura współczesnego Izraela

Kino izraelskie

Koncert Esev Yam

Spektakle izraelskie

Warsztaty taneczne

Wystawa „Dziedzictwo innowacyjności”

 

Tydzień Izraelski

  • 30 sierpnia – 3 września 2018 r.
  • Gdański Teatr Szekspirowski
  • ul. Bogusławskiego 1
  • Gdańsk

Zobacz: Gdański Teatr Szekspirowski

Sprawy urzędowe

Dodatkowych informacji może udzielić Ci Biuro Prasowe Urzędu pod numerem 58 32 68 536 lub adresem e-mail bp@pomorskie.eu

Więcej o biznesie w regionie

Znajdziesz na stronach Departamentu Rozwoju Gospodarczego oraz Agencji Rozwoju Pomorza.