Niekonwencjonalne i otwarte myślenie artystki o perkusji i pełna wdzięku prezencja sceniczna są źródłem inspiracji dla wielu kompozytorów oraz zachwycają publiczność na całym świecie. Jako liderka własnych projektów i zespołów : DualityArtMusic, Mahlukat oraz Women Voice & Beat koncertuje m.in. w Polsce, Niemczech i Izraelu.

www.kasiakadlubowska.com

Tematem „Minimal Blood” są tradycyjne pieśni o kobietach i krwi: ballady i pieśni dziadowskie. Na płycie pojawiły się historie kobiet, które decydują się na zbrodnie, ale także tych, na których zbrodnia się dokonała; kochanków, którzy giną, bo ich miłość nie jest akceptowana; boskiej kary za planowanie czyjejś śmierci; diabelskiej kary za przyczynienie się do czyjejś śmierci; świętego uniknięcia śmierci. Historie mieszające świat realny i magiczny, które niegdyś służyły zapewne wzmocnieniu moralności. Czytane przez pryzmat współczesności opowiadają o wielowątkowości losów kobiety, o ich wrażliwości i emocjonalności, niemocy, miłości.

Hipnotyzujący, narracyjny charakter pieśni został wzmocniony poprzez sięgnięcie w warstwie instrumentalnej do stylistyki minimalistycznej. Minimalizm, operujący krótkimi, nakładającymi się na siebie, wielokrotnie powtarzanymi motywami jest oryginalną ramą dla tych mantrowych w charakterze i niekiedy mrocznych a zwykle tragicznych opowieści. Narratorem jest śpiewak tradycyjny, wykorzystujący wiejska technikę śpiewu otwartym głosem. W instrumentarium pojawia się pięć rodzajów fletów, altówka, wibrafon, bębny obręczowe i perkusjonalia.

Nagrań dokonano w zabytkowym kościele pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny we Wróblewie.

Muzycy Minimal Blood:

  • Maja Miro Wiśniewska – flety, pomysłodawczyni projektu,
  • Kasia Kadłubowska – wibrafon, perkusjonalia,
  • Paweł Odorowicz – altówka,
  • Paweł Grochocki – głos.

Zwiastun płyty:

Relacja z koncertu premierowego w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim: