Aktualności

Henryk Wars, Dolly Parton czy Ennio Moriccone – piosenki znane przez pokolenia. Koncert Promenadowy na Ołowiance

Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku
Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku. Fot. ©Depositphotos/Patryk Kosmider

W Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w niedzielę, 23 czerwca 2019 r. zabrzmią też utwory Wojciecha Kilara, Johna Barry'ego Johna Williamsa. W drugiej części koncertu wystąpią Chłopcy kontra Basia.

 

Polska Filharmonia Bałtycka, kolejny już sezon, zaprasza na koncerty promenadowe. W czasie ich trwania muzyka klasyczna spotyka się z folklorem i jazzem. Wydarzenia wzorują się na brytyjskiej telewizji BBC i organizowanych przez nią koncertach „The Proms", których tradycja sięga 1895 r.
Muzyczna uczta podzielona jest są na dwie części. Pierwsza – bardziej klasyczna – odbywa się będzie w Sali Koncertowej na Ołowiance, zaś druga – z nieco bardziej lekkim repertuarem i swobodniejszą atmosferą – na scenie letniej.

 

I część – Sala koncertowa 

  • Sławomir Chrzanowski – dyrygent 
  • Katarzyna Jaracz – wokal
  • Orkiestra Symfoniczna PFB
  • Krzysztof Dąbrowski – prowadzenie

Program:

  • Henryk Wars – „Powróćmy jak za dawnych lat" - suita (opr. W. Świderski)
  • Henryk Wars – „Miłość ci wszystko wybaczy z filmu Szpieg w masce
  • Waldemar Kazanecki – walc Barbary z filmu „Noce i dnie"
  • Wojciech Kilar – wokaliza z filmu „Dziewiąte wrota"
  • John Barry – James Bond „Medley"
  • Dolly Parton –„I will always love you „z filmu „Bodyguard"
  • Howard Shore – suita z muzyki do filmu „Władca Pierścieni" 
  • Ennio Morricone – Nella Fantasia z filmu „Misja" 
  • Henry Mancini – „Moon River" z filmu „Śniadanie u Tiffany'ego"
  • Claude-Michel Schönberg – „Wyśniłam sen" z musicalu „Nędznicy"
  • John Williams – motyw główny z filmu „Szczęki"
  • Leigh Harline/Ned Washington – „When you wish upon a Sta"r z filmu „Pinokio"
  • John Williams – marsz imperialny z filmu „Imperium kontratakuje"

 

II część – Scena letnia  Chłopcy kontra Basia

  • Barbara Derlak – śpiew, harfa 
  • Marcin Nenko – kontrabas
  • Mateusz Modrzejewski – perkusja
  • Igor Spolski – gitara, lap steel, klawisze 
  • Łukasz Korybalski – trąbka, klawisze 

Chłopcy kontra Basia powstali w 2009 r. w Krakowie. Wydali dotychczas EP i dwie płyty („Oj tak!" i „O") obydwie nominowane do nagrody muzycznej Fryderyk. Obecnie przygotowują trzeci album. Są autorami i wykonawcami muzyki do spektakli Eweliny Marciniak: „Morfina" w Teatrze Śląskim, „Portret Damy" w Teatrze Wybrzeże i „W 80 dni dookoła świata. Tam i z powrotem" w Teatrze Śląskim w reżyserii Roberta Talarczyka. Mają na koncie 9 lat wspólnego grania, mnóstwo koncertów i spektakli i dużo – z tytułu ich wszystkich – radości.

Chłopcy kontra Basia starają się tworzyć muzykę świeżą i nieuchwytną. Dbają o tę swoistość. Lubują się w nieoczywistych rozwiązaniach muzycznych i tekstowych, rozsmakowują się w szeleszczących głoskach, baśniowych historiach, długich frazach kontrabasu, nieregularnych rytmach. Czasami czerpią z tradycji jazzu, ale na tyle subtelnie, aby nie wpaść w jego ramy.
Fascynują się dawnymi melodiami kościelnymi, surowymi pieśniami obrzędowymi, balladami, ale zaraz wykonują stylistyczny zwrot, tak że nie sposób określić ich jak zespół folkowy. Ich serce stanowi akustyczne brzmienie kontrabasu, perkusji i dziewczęcego głosu. I tekst. Chłopcy kontra Basia bowiem szczególnie upodobali sobie formułę piosenki-opowieści.
Snują więc swoje historie z morałem, dziejące się w krajobrazach dawnej wsi, zaczarowanego miasta, bajkowego „za górami, za lasami", nadając starym ludowym motywom nowe życie i sensy.

 

II Koncert promenadowy

  • 23 czerwca 2019 r., niedziela, godz. 18.00
  • Sala Koncertowa
  • Scena letnia
  • Polska Filharmonia Bałtycka
  • ul. Ołowianka 1
  • Gdańsk
  • Sala Koncertowa
  • Bilety: 15-65 zł

Zobacz: Polska Filharmonia Bałtycka

view szablon artykułu