Maluje realistyczne portrety w tradycyjnej technice malarstwa olejnego. Koncentruje się na naturze człowieka, a jej pełne ekspresji portrety kobiet pokazują ich siłę wewnętrzną i różnorodność charakterów. Realistyczne dzieła zawierają elementy hiperrealizmu, surrealizmu i czystej wyobraźni. Charakterystyczne dla jej twórczości są teksty filozoficzne i wiersze, którymi zawsze uzupełnia swoje malarstwo.

Prezentowała swoje prace na wielu wystawach z jury, w tym: BP Portrait Award 2014 eksponowanym m.in w National Portrait Gallery w Londynie, Modportrait 2014, 2016 i 2018 Fundacji Artelibre, Sala Bantierra i IAACC Pablo Serano prezentowanych w Saragossie i MEAM w Hiszpanii, a także 11. Międzynarodowym Salonie ARC 2014-2015 goszczącym w Salmagundi Club w Nowym Jorku.

Jej prace były publikowane w takich magazynach, jak: „American Art Collector”, „PoetsArtists”, „Revista Ophelia”, „Fine Art Connoisseur Magazine”, „The Guide Artists”, „Klassik Magazine”, „Hyperrealism Magazine” oraz „Artysta i Sztuka”.

Swoje prace pokazywała także w galeriach i muzeach w Europie i USA. Jej obrazy znajdują się w prestiżowych kolekcjach, takich jak: The Bennett Collection, The Basil Alkazzi & Halima Nalecz Purchase Foundation czy Marie Marek Pienkowski Foundation Ergo Hestia Group.

Mieszka i pracuje w Gdyni.

„Czerpię inspirację z tego co mnie otacza, ale moje własne przemyślenia są tylko punktem wyjściowym do rozważań o człowieku i jego kondycji”.

http://annawypych.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/Anna-Wypych-126601344080737/

Instagram: https://www.instagram.com/wypychanna/

Projekt „Żywioły” obejmował stworzenie obrazu olejnego w kształcie koła łączącego motywy dwóch przeciwstawnych żywiołów – wody i ognia. Artystka posłużyła się formą malarstwa realistycznego z elementami hiperrealizmu oraz surrealizmu, prezentując zarówno Morze Bałtyckie, jak też nawiązując do znanych z kultury i sztuki przedstawień kobiety z artefaktem – ogniem.

Sharing the light - Anna Wypych

„Dzieli się ogniem” Rytuał przejścia part 1, Tondo.

„To uczucie, kiedy ktoś dzieli się z tobą ogniem, mimo że wydaje się, że nawet dla siebie go nie ma”.

Rytuał przejścia, dyptyk

dwa światy się spotykają
jak dziwaczne lustra
jak dwa różne wymiary
jak przeszłość z przyszłością
dwa światy się karmią nawzajem
a ty
spotykasz siebie na skraju zmiany

Ten obraz, jak i następny, stanowiący drugą część dyptyku, został namalowany pod wpływem inspiracji pewnym konkursem [chodzi o „PoetsArtists” edycję z 2019 r. – „Secondary Meanings : Figural Diptychs”, przyp. red.]. Niestety, nie mogłam wziąć udziału w konkursie, ale pomysł i temat dobrze rozgościł się w mojej głowie i zaowocowało to tym właśnie obrazem. To już drugi raz, gdy ci właśnie kolekcjonerzy zainspirowali mnie do malowania! (wcześniej była to „Wenus/demon” i wystawa „Vision of Venus/Venus’ Vision”). Tyle o inspiracjach, tymczasem powód i przeznaczenie tego obrazu były inne. Obraz został namalowany na wystawę „Percepcja Koła” i dzięki zaproszeniu wspaniałych kuratorów z Polski – Małgorzaty i Adama Krużyckich był prezentowany w Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku w lutym 2020 r., a następnie w Galerii Sztuki Współczesnej w Kołobrzegu, Galerii Sztuki „Zamek” w Szczecinku; Galerii Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Czeladzi praz Galerii Sztuki Krzeszowice koło Krakowa.