Czasopismo „Teatr” wydawane jest od 1945 r. i jest najstarszym periodykiem zajmującym się tematyką teatralną w Polsce. W miesięczniku ukazują się m.in.: felietony, eseje, recenzje spektakli (nie tylko polskich) i książek o tej tematyce. Ankietę Najlepszy, najlepsza, najlepsi periodyk opracowuje co roku.

Za co doceniono?

Jako najlepszy teatr – Teatr Wybrzeże został wskazany najwięcej, bo aż pięć razy. W kategorii najlepsze przedstawienie dwukrotnie wyróżniono „Wyzwolenie” w reżyserii Jana Klaty. Za najlepszą reżyserię doceniano Marcina Wierzchowskiego za „Piękną Zośkę” (wymieniony dwukrotnie) oraz Jana Klatę za „Wyzwolenie”.  Najlepszą rolę kobiecą przyznano Karolinie Kowalskiej za „Piękną Zośkę” (wskazana dwukrotnie) oraz Katarzynie Dałek jako Muzę w „Wyzwoleniu”. Natomiast najlepsza rola męska przypadła Piotrowi Biedroniowi grającemu Macieja Palucha w „Pięknej Zośce”( wyróżniony trzykrotnie). Z kolei za najlepszą scenografię/kostiumy/reżyserię światła doceniono Mirka Kaczmarka i jego koncepcję wizualną „Wyzwolenia” (wskazany trzykrotnie), Natana Berkowicza za wideo w „Wyzwoleniu” oraz Magdę Muchę za „Piękną Zośkę”. Ponadto, najlepszą choreografię przyznano Maćko Prusakowi za „Wyzwolenie” (wymieniony czterokrotnie). Najlepszym przedstawieniem dla dzieci/młodzieży okazał się „Złoty klucz” w reżyserii M. Prusaka.

Kto wybierał?

Jurorzy w składzie: Kamil Bujny (teatrologia.info), Tomasz Domagała (domagalasiekultury.pl), Łukasz Drewniak (teatralny.pl), Katarzyna Flader-Rzeszowska („Teatr”), Dominik Gac („Teatr”), Anna Jazgarska (teatralny.pl), Jacek Kopciński (redaktor naczelny „Teatru”), Jolanta Kowalska (stała współpracowniczka „Teatru”), Wiesław Kowalski (redaktor naczelny portalu teatrdlawszystkich.eu.), Aneta Kyzioł („Polityka”), Jacek Sieradzki („Odra”), Przemysław Skrzydelski (blog recenzencki e-teatr.pl – „Moroz do Skrzydelskiego, Skrzydelski do Moroza”, „Nowy Tygodnik Kulturalny”) i Maryla Zielińska (e-teatr) doceniło Teatr Wybrzeże.