Koncert poprowadzi Konrad Mielnik.

Utwory od XVIII do XXI w.

W programie koncertu znalazły się przede wszystkim miniatury skrzypcowe powstałe od końca XVIII w. aż do początku XXI w. Obok znanych miniatur Paderewskiego i Wieniawskiego melomani usłyszą aranżacje polonezów Ogińskiego na skrzypce i fortepian, mało znaną Sonatę skrzypcową przypisywaną Karolowi Ogińskiemu, a także kompozycje pochodzącego z Wrocławia Piotra Salabera, który napisał suitę tańców polskich właśnie z myślą o Natalii Walewskiej. Będą też dwa przeboje fortepianowe – polonez „Pożegnanie ojczyzny” Michała Kleofasa Ogińskiego, który do niedawna (zanim został wyparty przez polonez Kilara z „Pana Tadeusza”) pojawiał się na prawie każdej studniówce, efektowny walc Chopina oraz zupełnie nieznaną Fraszkę Moniuszki, która przypomina nam, że twórca opery polskiej napisał około 100 miniatur fortepianowych.

Program:

  • Michał Kleofas Ogiński – Polonez G-dur – Dla Amelii (opr. Iwo Załuski) [3’]
  • Ksawery Ogiński – Polonez nr 5 – na motywach Romansów wokalnych ojca – Michała Kleofasa Ogińskiego (opr. Iwo Załuski) [4’]
  • Michał Kazimierz Ogiński – Polonez G-dur (opr. Iwo Załuski) [3’]
  • Michał Kleofas Ogiński – Polonez a-moll „Pożegnanie Ojczyzny” [3’]
  • Karol Ogiński – Sonata A-dur [3’]
  • Henryk Wieniawski – Kujawiak a-moll op. 3 nr 2 [3’]
  • Ignacy Jan Paderewski – Melodia op. 16 nr 2 (opr. Stanisław Barcewicz) [4’]
  • Stanisław Moniuszko – Fraszka A-dur [2’]
  • Fryderyk Chopin – Walc Grande Valse Brillante Es-dur op. 18 [6’]
  • Piotr Salaber – Suita tańców polskich (Polonez, Krakowiak, Oberek) [7’]

Gdańsk dla Muzyki Polskiej

  • 16 września 2021 r., czwartek, godz. 19.00
  • Polska Filharmonia Bałtycka
  • ul. Ołowianka 1
  • Gdańsk
  • wstęp – wolny