Emily i Oliver właśnie wyprowadzili się na przedmieścia, z dala od Londynu, „ohydnego, kapitalistycznego zbiorowego gwałciciela”. Pewnego dnia zapraszają swoich nowych sąsiadów, Dawn i Alana, na wieczorek zapoznawczy. To spotkanie potoczy się w dość niespodziewanym kierunku, obnaży skrajne różnice dzielące te dwie pary, ale – co najważniejsze – ujawni, że oba związki znajdują się w głębokim kryzysie. Czy ta świadomość okaże się oczyszczająca czy wyniszczająca? Komediodramat Torbena Bettsa nie daje łatwych odpowiedzi, ale bardzo wnikliwie opisuje chaos postaw i racji, w jakim współcześnie żyjemy.

 

„Niezwyciężony”

  • premiera: 13 lipca 2019 r., sobota, godz. 21.00
    Scena Letnia w Pruszczu Gdańskim (ul. Zastawna)
  • pokaz przedpremierowy: 12 lipca 2019 r., piątek, godz. 19.00
    Scena Kameralna im. Joanny Bogackiej w Sopocie (ul. Bohaterów Monte Cassino 30)
  • kolejne spektakle:
    17, 18, 19, 30 i 31 lipca oraz 1 i 2 sierpnia 2019 r. – Scena Kameralna
    20 lipca 2019 r. – Scena Letnia

 

Autor sztuki: Torben Betts
Przekład: Małgorzata Semil
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Jarosław Tumidajski
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński
Światło: Hektor Werios
Asystent reżysera: Piotr Chys
Inspicjent, sufler: Weronika Mathes

 

W spektaklu występują:

  • Katarzyna Z. Michalska – Emily,
  • Piotr Chys – Oliver,
  • Dorota Androsz – Dawn,
  • Piotr Łukawski – Alan.

 

 

 

Plakat spektaklu Niezwyciężony

 

Torben Betts (ur. 1968) – jeden z najbardziej cenionych współczesnych brytyjskich dramatopisarzy. Ukończył Uniwersytet w Liverpoolu i pierwotnie zajmował się aktorstwem. Jego talent pisarski odkrył Alan Ayckbourn, który w 1999 r. zaproponował mu objęcie funkcji dramaturga rezydenta w Stephen Joseph Theatre w Scarborough. Był to przełomowy moment w karierze pisarza. Jego twórczość szybko zyskała uznanie publiczności i krytyków, czego dowodem jest przyznana mu nagroda za Najlepszą Nową Sztukę sezonu 2006/2007. Zarówno jego własne sztuki, jak i adaptacje prezentowane są obecnie na deskach najważniejszych scen w Wielkiej Brytanii oraz wielu teatrów zagranicznych. Liz Lockhead, wybitna szkocka poetka opisuje go jako „najlepszego obecnie autora teatralnego”. Z kolei opiniotwórczy magazyn „Time Out” charakteryzuje Bettsa sztuki jako „błyskotliwe i wymagające”.